Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

20. 09. 2015 22:13:00
Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

Tři týdny s předepsaným jídelníčkem uběhly jako voda a během posledního týdne se dostavily rozporuplné pocity. Nadšení, které po vážení po 2. týdnu, vystřídal pocit stereotypu. Bodejť by ne. Jíst každý týden to stejné, koho by to bavilo. Jak mám ryby ráda, tak mi začaly lézt na nervy.

Na lososa jsem se tento týden nemohla ani podívat, na to ho pozřít. Ale překonala jsem se. Dostavil se pocit ukrutného hladu. Nehonila mne mlsná, fyzicky jsem měla hlad, až mi bylo špatně. A co je nejlepší na hlad? Jídlo, v mém případě hrst oříšků, které jako první pomoc zafungovaly opravdu skvěle. Nicméně jsem kontaktovala paní Jarku z Fitality a řekla jí o tomto svém problému. Uklidnila mne, že k této fázi můžu dojít a že se to srovná. Ať vydržím, druhý den jsem však našla v emailu upravený jídelníček s navýšeným kalorickým příjmem. Uf, nenechala by mne hladovět. Bych se ani nedala.

Byla jsem překvapená, jak se všechno samo srovnalo. Pocit hladu zmizel i bez navýšení kalorického příjmu a navíc se zvýšil i kalorický výdej. Pravidelně jsem začala cvičit, už to není jen pobíhání za dětmi, tlačení kočárku do kopce a brždění z kopce, který když jdeme z nákupu, vypadá jako nákladní (jednou jsem počítala, kolik, musím vytlačit do kopce, když jdu s dětmi z obchodu – 8 kg samotný kočárek, 11 kg syn, nákup cca 5-7 kg, pár nejdůležitějších věcí, jako jsou pejsci, koníci, kabelka, taška na kočárek narvaná vším možným a tlačení starší dcery – 17 kg, která se do kopce neskutečně vleče a já vleču ji). Jednou týdně jóga nebo pilates a rodinku připravuji na další hodinku pro sebe, a to bude posilovna, resp. běh. Ale než se odvážím vyběhnout na veřejnost, musím chvíli na pás, abych za prvním zatáčkou nezkolabovala a netrhla si ostudu. Navíc se dcera učí jezdit na kole, a tak se teď naběhám až až.

A jak je to s těmi financemi? Jednoho dne jsem si hezky sedla, vzala položku po položce z jídelníčku a spočítala jsem si to. Celý týden mne samotnou vyjde od 800,- Kč do 1000,- Kč, podle toho, co mají v obchodech v akci a hlavně, jak dozrává zelenina a ovoce na zahradě. Je pravda, že nebýt zahrady, bylo by to nákladnější. Takové ostružiny mám pár metrů od rohu, nemám nouzi o cukety, mrkev ani jablka. Letní sklizeň zeleniny už je v mrazáku a z ovoce je marmeláda. Dá se říci, že pro zeleninové přílohy jsem nemusela sáhnout do peněženky. Vajíčka pravidelně dodává babička, která dodala také báječný med.

První nákup je nejnákladnější, ale některé položky jako celozrnné těstoviny, rýži, tvaroh, ořechy a semínka nekupujete každý den a během týdne stáčí pár gramů, takže máte na dlouho. V mém případě jsem 1x kupovala vše, co jsem vyjmenovala. Navíc se mi podařilo sladit jídlo s rodinou. Když mám já hovězí vývar a dušené hovězí, děti a přítel mají hovězí vývar a dušené hovězí, když já mám kuřecí rizoto, děti mají kuřecí rizoto, když já mám tuňákovou pomazánku, přítel jí má taky. Úspora možná není ani tak na penězích, ale na čase určitě, stejně bych jim musela něco uvařit.

Dovolím si říci, že má změna jídelníčku není dražší oproti mému dřívějšímu stravování a proto není důvodem nezačít hubnout nebo zdravěji jíst.

Výdaje za cvičení nestojí za ani za řeč. Jednou týdně cvičení za 80,- Kč je teď jediný výdaj, protože tlačení kočárku je zadarmo stejně jako běhání za dětmi.

24.8.2015 70,4 kg – vážení ve Fitalitě
30.8.2015 70,2 kg - to byl týden bez jídelníčku a vážení na váze doma
6.9.2015 68,0 kg – po 1. týdnu s předepsaným jídelníčkem
20.9.2015 63 kg – po 3. týdnu s předepsaným jídelníčkem

Pomalu se blížím ke svému cíli a v několika následujících dnech mne čeká kontrolní měření a stabilizační jídelníček. Mých vysněných 58 kg začíná mít jasnější obrysy.

Autor: Petra Chvílová | neděle 20.9.2015 22:13 | karma článku: 11.85 | přečteno: 669x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 207 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 353 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 99 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 564 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 756

Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...