Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

30. 10. 2015 10:22:00
Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

Nejdříve v jejich očích vidím obavu, že jsem nemocná, když jim však sdělím, že hubnu cíleně a pod dohledem, reakce většiny je: „Jééé, tak na tohle nemám čas.“

Říkám si: „Nemáš čas na co? Na koupení celozrnného chleba místo rohlíku? Na uvaření patnáctiminutového jídla? Na přípravu krabičky s jídlem do práce? Netvrdím, že je to snadné, každý má spoustu aktivit, hlavně kolem dětí a domácnosti, ale po vlastní zkušenosti tuto větu beru jako neskutečnou výmluvu. Začátky jsou těžké, hlavně se naučit přemýšlet dopředu a vařit den předem, když vím, že následující den jdu do práce a děti musím rozvézt do školky a na hlídání. Večer před takovým dnem to u nás vypadá jako v krabičkovém království. Jedna krabička dceři se svačinou do školky a pití, druhá krabička synovi s obědem na hlídání a k ní nějaký ten jogurt, ovoce a dobroty, dalších krabičky pro mne se snídaní, svačinou, obědem a případně druhou svačinou, když zůstávám v práci déle. Ráno dát vše do příslušných batůžků a tradá do světa.

Při odpoledním svozu zase všechno poberu, naštěstí už je vše prázdné a večer můžu zase doplnit. Je to takové moje pravidelné kolečko. Jsem ale ráda, že jsem se rozhodla pro hubnutí teď, kdy dcera chodí jen 3 dny v týdnu do školky a syn 2 dny v týdnu na hlídání, protože mít toto každý den, bych se mi točila hlava celý víkend.

Samotná příprava jídla pro mne je otázka pár minutek. Jediné, co zabere více času, je oběd a ten trvá s přípravou hlavního chodu i salátu do 20 minut. Je to jen zlomek času, který celkově trávím v kuchyni. A když vařím pro rodinu, tak můžu udělat taky něco pro sebe.

Pořád kolem někoho skáčeme, staráme se, aby všichni byli najezení, čistí, spokojení, veselí, aby bylo doma uklizeno, vypráno, vyžehleno. Tak proč se část dne nestarat sami o sebe? Však ono to neumyté nádobí a hromada prádla nikam neuteče.

A jak na tom teď vlastně jsem? Byly to náročné 4 týdny, ve kterých jsem podstoupila kontrolní měření a vážení. Na začátku října jsem podle mé váhy vážila něco přes 61 kg a tuto váhu jsem také psala paní Jarce. Měla jsem z toho hodně velkou radost a říkala jsem si, že to je úplně senzační, že to jde tak hladce a bez stresů. Když jsem si ve Fitalitě stoupla na jejich úžasný stroj, který mě nejen zvážil a také přeměřil veškeré hodnoty, myslela jsem, že odpadnu. Display ukazoval 65,4 kg. Nechápala jsem, jak je to možné, vždy vypadám o víc než 5 kg hubenější, vypadám a cítím se senzačně, to přece nemůže být jen 5 kg. Snažila jsem nedávat nic najevo, ale byla jsem hodně zklamaná, zklamaná ze sebe. A naštvaná na tu svoji pitomou váhu, která mi tak dlouho lhala a nechávala mne v iluzi úbytku kil.

A potom mi došlo, že jsem úplně střelená, že 5 kilo za nějakých 5 týdnů je přece super výsledek a že jsem nikdy neshodila tolik kil za tak krátkou dobu a navíc, že 65 kg jsem měla naposledy před nějakými 7 lety. Zapochybovala jsem, že jestli to vůbec zvládnu, jestli přesvědčím hlavu, aby pokračovala, ale podařilo se. Týden jsem bojovala s nechutí pokračovat, ale při představě, že budu jíst omáčky a knedlíky, co vařím dětem, mne to vždy na chvíli přešlo a já si připravila raději, co mám napsáno v jídelníčku. Je ale pravdou, že jsem několikrát předpis porušila, ale zase ne tak tragicky, aby úplně sešla z cesty.

Na druhou stranu jsem zařadila do svého života další hodinu powerjógy týdně, která vždy uklidní hlavu a dodá energii po náročném víkendu.

24.8.2015 70,4 kg – vážení ve Fitalitě
30.8.2015 70,2 kg - to byl týden bez jídelníčku a vážení na váze doma
6.9.2015 68,0 kg – po 1. týdnu s předepsaným jídelníčkem
20.9.2015 63 kg – po 3. týdnu s předepsaným jídelníčkem
27.9.2015 63 kg – po 4. týdnu s předepsaným jídelníčkem
4.10.2015 61,5 kg – po 5. týdnu s předepsaným jídelníčkem
8.10.2015 65,4 kg – kontrolní měření a vážení Fitalitě
11.10.2015 64 kg – po 7. týdnu s předepsaným jídelníčkem, vážení na nové váze, stará letěla
19.10.2015 63,5 kg – po 8. týdnu s předepsaným jídelníčkem
26.10.2015 62,5 kg – po 9. týdnu s předepsaným jídelníčkem

Autor: Petra Chvílová | pátek 30.10.2015 10:22 | karma článku: 9.86 | přečteno: 394x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 207 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 353 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 99 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 564 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 756

Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...