Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ťuťu ňuňu

Ten náš broučínek tak krásně papinká, kakinká, spinušká ... je to úplný andíleček.

Čeština je bohatý jazyk plný krásných slov se spoustou různých významů. Ale mělo by být zakázáno používání zdrobnělin ze zdrobnělin a některých zdrobnělin vůbec v emocionálním významu a usnadnit tak návrat rodičům do společnosti. Ať už spisovná či nespisovná zdrobnělina je to jedno, ve finále zní zejména z úst matek, otců a prarodičů až přílišné užívání zdrobnělit vůči svým ratolestem infantilně a ve mne vyvolává pocit, že dotyčný trpí psychickou poruchou. Čeho je moc, toho je příliš. Jen si představte nemluvňata na pískovišti, u nich jejich rodiče a nad pískovištěm se nese vzduchem: "Kájínek ráno obídkoval masíčko s kašičkou." Nebo, "Včera jsme byli v ZOO, že broučínku? A co jsi tam viděl? Byla tam žirafka a medvídeček?" Děti na své rodiče či prarodiče koukají s pusou plnou písku a určitě si myslí: "Panečku, co ta máma/táta/babička/dědeček po mně chtějí?" Kolemjdoucí se musí pousmát nad touto konverzací. Malé děti jsou krásné, milé, šikovné. Jsou to tvorečkové opravdu k pomilování, ale proč z nich dělat oběti naši převeliké lásky a honosit je všemi těmi ťuťu ňuňu slovíčky? Děti tím degradujeme a děláme z nich naše hračky, nebereme ohled na to, že se z nich jednoho hezkého dne se z dítěte stane puberťák a poté dospělý člověk a z našich úst bude stále znít Kájínek, medvídeček a kašička. Nehledě na to, že tento zlozvyk se přenáší i do komunikace s jinými dospělými bez přítomnosti dětí. Je až trapné slyšet v restauraci při večeři s přáteli jak mladá maminka objednává nejprve saláteček s bagetkou a později vodičku s vodečkou. Společnost u stolu i obsluha se pokradmu smějí mladé ženě, jak se s malým dítětem zacyklila a zakrněla ve společenské konverzaci. Mamince a vlastně všem maminkám a tatínkům jednoho dne samozřejmě dojde, že jejich slovní zásoba se zásadně změnila a začnou si dávat pozor na jazyk. U někoho to trvá pár týdnů nebo měsíců, u někoho to trvá roky, docela to přejde až dítě přestane být miminkem, návratem do zaměstnání nebo do společenského života. Alespoň doufám.

Autor: Petra Chvílová | úterý 1.1.2013 14:31 | karma článku: 12,13 | přečteno: 1263x
  • Další články autora

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 756x
Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)