Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dovolená za všechny nervy

V prosinci loňského roku vyšel na stránkách www.krachycestovek.cz článek Za nezapomenutelnou dovolenou dostali britští turisté milionové odškodnění, který informuje o mimosoudním vyrovnání britských turistů za zkaženou dovolenou.

Je až šokující slyšet o mimosoudním vyrovnání ve výši v přepočtu necelých 16 miliónů korun ve věci nezdařené dovolené. Ale je to tak. Nestalo se tak v Česku, ale v Británii. Nebudu se rozepisovat o celé kauze, ta je popsána v citovaném článku http://www.krachycestovek.cz/clanek/308-za-nezapomenutelnou-dovolenou-dostali-britsti-turiste-milionove-odskodneni. Raději bych se pozastavila nad myšlenou, zda by u nás k takové situaci vůbec došlo. Pokud nelze pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší kvality než uvedené v cestovní smlouvě, je cestovní kancelář povinna vrátit zákazníkovi rozdíl v ceně. Toto je obsaženo v § 852 Občanského zákoníka pojednávající o Cestovní smlouvě a asi to jediné, co klient může získat. Bohužel o odškodnění z důvodů zdravotních potíží, pokažených zážitků nebo ztráty radosti z dovolené nebo jiné nemajetkové újmě se v zákoníku nepíše. Zda se někdy objeví nebo bude odškodnění řešeno jako v Německu Frakfurtskou tabulkou slev (http://www.cestovni-ruch.cz/results/zobraz_prispevek.php?id_prispevek=4597), to zatím nikdo neví. S rychlostí jakou se v našem systému schvalují "novinky", asi ani nikdy schválen nebude. Navíc působení skupiny lobbistů cestovních kanceláří je silné jako samy cestovní kanceláře, které by touto úpravou pouze ztratily. Pravděpodobně se v českých zemích nikdy nedočkáme tak vysokého odškodnění za žaludeční a střevní potíže.

Autor: Petra Chvílová | neděle 27.1.2013 23:08 | karma článku: 10,81 | přečteno: 583x
  • Další články autora

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Prezidentské volby v Panamě vyhrál spojenec exprezidenta odsouzeného za korupci

6. května 2024  6:18

Prezidentské volby v Panamě vyhrál pravicový politik José Raúl Mulino, jehož kandidaturu teprve...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 756x
Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)