Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestovatelská hysterie aneb mami, dej sem ten cumel

Po roce a půl jsem poprvé autem vyrazila s dcerou na delší cestování, delší než hodinové. Přála jsem si, aby naše cesta byla klidná a bez komplikací, ale tušila jsem nemalé komplikace v podobě hysterického záchvatu své dcery.

Foto je staršího data, to Emma ten řetizek na dudlík ještě toleruje :)Petra Chvílová Až do letošní zimy jsem vždy cestovala s dcerou a spolucestujícím. Ať už to byl partner nebo babička, vždy jsme cestu zvládli na jedničku a kromě menších dětských výlevů, které přisuzuji nudě z dlouhého sezení v autosedačce, se větší komplikace neobjevily. Vždy byly k dispozici další ruce, které podaly dudlík nebo hračku, které držely za ruku a tiše konejšily naši malou cestovatelku. Tentokrát to bylo jiné. Na cestu z Jeseníku do Mníšku pod Brdy jsem vyrážela záměrně ihned po obědě, kdy Emma pravidelně spává. Krásně jsem si plánovala, že usne po půlhodině jízdy, bude spát dvě hodinky. Že akorát dorazím do Hradce, kde si dáme svačinu a cestu po dálnici do Prahy si zpestříme zpíváním a říkankami. K ničemu takovému nedošlo. Emmička usnula snad hned, co jsem ji do autosedačky posadila a ujistila se, že jsem udělala vše pro její bezpečnost, než jsem dojela na benzínovou pumpu spala jak špalek. Jen jsem si řekla, že je to fajn, že přes kopce to prospí a do toho Hradce určitě vydrží. Moc krásně jsem si to malovala a netušila, že neuběhne ani hodina a náš malý andílek se v serpentýnách probudí a začne se vyžadovat všech svých nejdůležitějších lásek. Nejdříve to byl samozřejmě dudlík, kterého ve spánku upustila na zem (mé snahy upevnít dudlík na řetízek a ten jí připnout k sedačce byly maximální, ale ochota mít svého milovnaného upoutaného až tak blízko byla nulová). Žádala o něj velmi klidně a tichým "nunu nunu", mé vysvětlení, že maminka zrovna řídí a nemůže ji "nunýnka" podat vůbec nebrala a dožadovala se ho o to více. No co zbývá, zastavit na nejbližším možném místě a dudlík podat. Musím podotknout, že jsem byla klidná a velmi ochotně jsem udělala vše co chtěla. Přeci jen, takový dudlík zachraňuje naše uši před hysterickým pláčem a nervovým zhroucením. Dcerka se uklidnila, cestu jsme si zpříjemňovaly konverzací typu "Koukej autobus", zpíváním a vykládáním pohádek. Na půli cesty ji už však nebavilo ani Ztracené kuřátko ani Skákal pes a tak byl nejvyšší čas udělat si malou pauzu se svačinu a trochu se vyvětrat na čerstvém vzduchu. Útočištěm se nám stala benzínová pumpa v Hradci, která je k mé nelibosti zásobována dětskými hračkami a plyšáky. Jen dostat Emmu z benzínky byl úkol plný lestí, bylo to jak lákat prase se porážku. Ale povedlo se a my mohly pokračovat dál. Naivně jsem si myslela, že si svou chvilku vybrala už před regálem plným plyšových medvědů a psů. Už na vjezdu na D11 se naše dcera začala projevovat, dožadovala se čehosi, čemu říká "minte" (do dnešního dne netuším, co to je), vzteky hodila svého plyšového pejska na podlahu auta, vzápětí letěl i cumel. Následně chtěla psa i dudlík. Mé stálé opakování "Maminka teď řídí a nemůžete ti pomoct" opět vyznělo do prázdna. Tu větu jsem ten den řekla snad 100x. Řvoucí dítě v autě, kterému za jízdy nemůžete nijak pomoci (podotýkám, že zdravotně byla v pořádku a vylívala si pouze zlost), není nikterak uklidňující. Řekla bych, že z pohledu bezpečnosti je to horší než telefonování za jízdy. Řidič/řidička je ustavičně tlačen k brzkému zastavení a tak povídá, uklidňuje a v pořád myslí, kde je zatraceně nějaké odpočívadlo. Na D11 asi žádné, pokud vás výjezd z dálnice nevyvede na nějakou klidnější cestu s odbočkou do pole. Cestu po dálnici, kterou zvládají řidiči za necelou hodinku, my jely dvojnásobně dlouho, udělaly si pár zastávek, úspěšně projely pražskou sněhovou vánicí a zdárně dorazily domů. Emmička se vrhla celá radostná na tatínka, já se vrhla na gauč, dala velký hrnek kávy a byla ráda, že jsem obě tuto cestu zvládly. Příště to bude určitě lepší, kdyby nebylo, tak aspoň vím, co mohu čekat.

Autor: Petra Chvílová | pondělí 18.2.2013 21:51 | karma článku: 13,60 | přečteno: 633x
  • Další články autora

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 756x
Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)