Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do Bulharska

Nadšení z letní dovolené už opadlo, dostavila se opět únava a chuť znovu někam vyrazit. No není divu, mít dovolenou v červnu je jako kupovat vánoční dárky v srpnu. Prostě moc brzy a po pár týdnech z toho člověk nakupoval znovu.

Letošní Tatry bych pro příští rok chtěla doplnit (záměrně píšu „doplnit“, protože do Tater pojedeme určitě znovu) o nějaké to přímořské letovisko, které by splňovalo nároky celé rodiny, tedy alespoň dospělé části. Naší malé dcerce stačí voda, písek a jídlo.

Nejsem typ dovolující se paničky, která pouze celý den leží u bazénu s kuchyňským vajíčkem, odměřuje čas a ve správné chvíli se otočí, aby se stejnoměrně opálila. Chci poznávat, prohlížet, ochutnávat. Nasávat atmosféru historických míst, procházet úzkými dlážděnými uličkami měst, dát si v kavárně dobrou kávu, která rozveselí mé chuťové buňky, nakupovat na tržišti, které hraje všemi barvami, smlouvat o ceny. Náhodně narazit na folklórní festival, nechat se vtáhnout do tancujícího davu a ochutnávat místní speciality s názvy, které jsem nikdy neslyšela a ani si nedovedu představit, co se pod nimi skrývá.

Když jsem přemýšlela o takovém místě, nikdy by mne nenapadlo navštívit Bulharsko, dokud mi kamarád nevyprávěl o jejich dovolené v Nesebăru. Do té doby jsem měla Bulharsko zafixované jako lukrativní dovolenou z předrevolučních dob, kam byl problém se dostat a samotná návštěva povyšovala návštěvníka do nebeských výšin, a po otevření hranic a rozšíření možností už tam nikdo nechtěl jezdit a pokud tam vyjel, byl ve stínu, protože ostatní jezdili do Řecka, Itálie, Španělska.

Pro mne má Bulharsko v dnešní době jednu bezesporu důležitou výhodu. Je to relativně blízko. Autem něco přes těch 1800 km se ujet dá, i když s dětmi to nebude žádná relaxační projížďka, a letadlem je to otázka nějakých 2 hodinek. Dýl ztvrdne člověk v letištní hale než v samotném letadle. Já, která letěla pouze dvakrát, na Krétu a zpět, a řekla si, že to je naposledy, že už nikdy do toho stroje nesednu, bych se i dokázala na tu chvíli překonat.

Láká mne také ta jejich kuchyně, kombinace středozemního a orientálního jídla je jako prolínání dvou světů. Vliv Řeků a Turků se odráží v jejich musace i grilovaném mase. Balkánský sýr prý nechutná jako ten, co kupujeme u nás…. no teda, že by další španělský ptáček, který nikdy Španělsko neviděl? Navíc se už vidím, jak si česko-slovensko-rusko-anglicky objednávám z jídelního lístku.

Myslím, že jsem i ochotná oželet Tatry a vyrazit na malé evropské dobrodružství.

Autor: Petra Chvílová | středa 4.9.2013 18:53 | karma článku: 11,09 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo

30. dubna 2024  17:58,  aktualizováno  21:38

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...

Na čarodějnice padaly teplotní rekordy. Ve Žďáře od vatry vzplála tráva

30. dubna 2024  18:41,  aktualizováno  21:28

V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...

Češi chtěli odříznout proruského Ukrajince, zastání našel na Slovensku

30. dubna 2024  20:56

Proruský ukrajinský politik a podnikatel Arťom Marčevskij, kterého česká vláda minulý měsíc...

Měli „rozjasnit každodenní život v boji“. Pávi vyvolali smršť nadávek na Putina

30. dubna 2024  20:55

Vedení zoologické zahrady v ruském Lipecku dostalo podivný nápad se taky nějakým způsobem zapojit...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 756x
Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)