Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na co zákon, když si můžeme pomoci sami?

Zrovna narozené dítě má už na svých bedrech část státního dluhu. S tím my, obyčejní lidé, nic moc neuděláme a nezbývá nám nic jiného, než se s tím smířit, případně svým hlasem ovlivnit vítěze vládnoucí strany. Do vínku svým dětem však už předem můžeme dát také budoucí obtěžování, kterému se můžeme v jejich dětském věku vyhnout.

Ochrana osobních údajů svou podstatou je pouze uzákonění ochrany osobnosti a tím také dobrých mravů jak nakládat s osobními údaji. Nikomu se nelíbí, když naše osobní údaje poskytuje druhá strana straně třetí, aniž bychom o tom věděli a měli o tom ponětí.

Denně mou e-mailovou schránku zaplavují desítky newsletterů a informačních e-mailů od různých společností, od e-shopu, kde jsem kupovala vánoční dárky až po pojišťovny nebo banky, u kterých využívám některý produkt. Párkrát do roka mi volá společnost, u které jsem nikdy nic nekupovala a nikdy nijak nespolupracovala. Za toto všechno si však můžu sama. Sama jsem dala společnostem souhlas ke zpracování osobních údajů, poskytla svá další osobní data. Sama jsem si nepozorně přečetla smlouvu s mobilním operátorem nebo bankou, ve které někde pod čarou, malinkými písmeny píšou, že mohou osobní údaje poskytnout třetí straně.

Několikrát jsem se při této situaci rozčílila, proč mi volají lidi, které vůbec neznám. Můžu si za to ale úplně sama. Svou nepozorností a laxním přístupem ohrožuji sama sebe. Přitom stačí, abych jednoduše zrušila zasílání newletterů, případně požádala volaného, aby vyškrtl mé jméno z databáze.

Nikdy se mi však nestalo, aby někdo kontaktoval mé dítě a už v útlém věku mu nabízel výhodný nákup ložního prádla nebo nákup auta. Věřím, že když nebudu zmiňovat jméno, datum narození a jiné důležité informace svého dítěte, vyhnu se zneužití jeho osobních údajů.

I přes existenci Úřadu pro ochranu osobních údajů, který chrání naše zájmy a v případě konfliktu by řešil naši stížnost, stačí pouze používat selský rozum, pozorně číst smlouvy a uvědomovat si co, kde a proč podepisuji a jaká políčka při elektronické komunikaci zaškrtávám. A tím dávat pozor, komu osobní údaje poskytuji a proč. Ochráním tím jak svá práva, tak práva svého potomka.

Autor: Petra Chvílová | úterý 28.1.2014 7:05 | karma článku: 12,03 | přečteno: 540x
  • Další články autora

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 8. díl – Nemám na to čas

Nejen, že já pociťuji, že jsem kila šla dolů, trička jsou mi velká, kalhoty, co mi byly na knop, jsou větší, a ty co mi byly malé, jsou mi akorát, ale i okolí si všimlo, že jsem hubenější, jiná.

30.10.2015 v 10:22 | Karma: 9,86 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 7. díly - Je hubnutí drahé?

Dlouho jsem se vyhýbala dietním jídelníčkům, protože když jsem si některý pročítala, našla jsem několik položek, na které jsem prostě neměla finance. Položkový rozpočet mi však ukázal, jak to vlastně je

20.9.2015 v 22:13 | Karma: 11,85 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 6. díl

Jestli jsem si myslela, že hubnutí je jednoduché a není na tom nic těžkého, tak jsem se šeredně mýlila. I když mé chuťové buňky jsou maximálně spokojené, hlava už tak moc ne a myslí na něco sladkého nebo nezdravého, hlavně v noci.

9.9.2015 v 13:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 - 5. díl

Je to 14 dní, co jsem prodělala restart ve svém hubnutí. Je to 14 dní, co jsem dala vale pečivu, knedlíkům a sladkostem. A jak mi to šlo? Ne zrovna na jedničku.

24.8.2015 v 11:30 | Karma: 10,96 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Petra Chvílová

Mých vysněných 58 – 4. díl

Když jsem před dvěma roky začala hubnout, byla jsem přesvědčena, že to dám a do konce roku se dostanu na svých vysněných 58 kg.

12.8.2015 v 9:15 | Karma: 10,02 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  6:54

Aktualizujeme Izraelská armáda zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho chystanou ofenzivou...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Prezidentské volby v Panamě vyhrál spojenec exprezidenta odsouzeného za korupci

6. května 2024  6:18

Prezidentské volby v Panamě vyhrál pravicový politik José Raúl Mulino, jehož kandidaturu teprve...

Test nákupu lístků na MS od překupníků. Nevyplatí se to, hokej nejspíš neuvidíte

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 756x
Matka a partnerka, která se snaží vměstnat péči o dvě děti, zaměstnání, dům a zahradu do jednoho dne.... ale takových je nás víc.

A ono to někdy i jde :)